Alla inlägg under november 2009

Av Jessica - 30 november 2009 16:28

Sverige ska föregå med gott exempel sägs det när det pratas om invandrarpolitik.. att vi ska visa vägen för andra länder och visa att vi är så vänliga och generösa, att alla måste hjälpas åt. HJÄLPAS ÅT?? vi har närmare 20.000 hemlösa i Sverige idag och det bara ökar. Bara 12% av dessa hemlösa består av invandrare. (invandrare menar jag alla från ALLA länder) Jag har mestadels invandrar vänner och dom själva säger att det räcker!! Vi måste först kunna ta hand om våra egna innan vi kan ta in nya. Sveriges anställda blir varslade, fler och fler får betalningspåminnelser och skulder som stiger de över huvudet, arbetslösheten stiger Men fortfarande tycker regeringen att vi ska ta in fler i landet. Invandrarpolitiken kostar idag Sverige 45 miljarder kronor per år (eller 10.000kr/hushåll och år i runda svängar) fast än att vi har en statsskuld på ca 135 miljarder kronor i år! Är det inte bättre att se om sitt eget hus innan man börjar renovera andras?? Att använda de pengarna till att rädda östersjön, öppna för fler arbetsmöjligheter eller ge tak över huvudet för de hemlösa??


Man får ha vilken religion man vill men ska man inte ta seden dit man kommer? hade jag flyttat till Iran eller något annat land hade jag blivit tvingad att använda slöja och följa deras regler, varför ska inte samma sak gälla här? Tror du att det är lätt att bygga en kyrka i ett muslimskt land? de kristna är ofta förtryckta i de länder. Hedersmord och kvinnoförtryck är inte okej, varför ska vi acceptera deras religion när de inte accepterar vår? en icke muslim kallas ju "otrogen" är smutsig i deras ögon, men tar man självmord och får med sig några andra otrogna så kommer man till himlen? Om jag inte får ha mössa eller keps i skolan varför ska hon få bära slöja? är det jämnställdhet?


Självklart är inte alla likadana. det finns rötägg i alla religioner som ställer till för oss som sköter oss, vore de inte lättare om religioner försvann? Jag blir inte förvånad om 3:e världskriget handlar om just religion! att kalla någon för blatte är rasistiskt men att bli kallad Svenne är okej? det är väl lika rasistiskt det. Så fort vi svenskar uttrycker oss om någonting blir vi rasister, vår glass fick inte ens heta Nogger Black och universitetssjukhuset fick inte ha förkortningen KUS eftersom de betydet f*tta på arabiska. Det här är SVERIGE HÄR PRATAR VI SVENSKA OCH VI GILLAR LAKRITS GLASS!! De som kommer hit borde få göra språk prov och ta kurser för att få lättare anpassa sig och kunna dra sitt strå till stacken!

Vi kan inte fortsätta betala skyhöga skatter för att kunna ge bidrag till dom nya som kommer hit eller de som inte kan få/har jobb, jag kan knappt klara mig själv för fasiken !!    I't doesn't make sense!!!


// hälsningar Icke RASIST, utan REALIST !!!

Av Jessica - 30 november 2009 12:23

idag skulle jag ha börjat jobba efter 6 veckor sjukskrivning. Det känns väl lite halv jobbigt, missförstå mig rätt jag älskar mitt jobb men alla måste hålla med mig om att ju längre tid man är ledig desto jobbigare är det att gå tillbaka till jobbet. Och vem gillar inte att vara hemma och mysa och ändå få betalt   


Men.. här kommen Menet, igår när vi var på Ikea så började få ont i vaden och svårare att gå, sen på Ica när vi handlade mat så knöt sig muskeln i vaden och jag kunde inte gå alls. Fick nästan hoppa hem på ett ben. Micke gav mig en masage med tigerbalsam sen fick jag strecha, strecha och strecha för att mjuka upp mig lite till. talade om det för chefen så han fixade någon annan som kunde jobba idag och tur var det för när jag vaknade var jag lika stel som igår.  


Nu sitter jag här har precis ätit fil med flingor och tittar på tv. känner mig lite nere eftersom jag å min andra halva blev osams igår. Visst är det bra att få saker sagda och överstökade men de är trisst att man måste gräla för att de ska gå in. Jag blir alltid lika nere och ledsen dagen efter vi har bråkat, jag hatar att vara osams eller arg på honom. Jag har så svåårt att vara arg på honom jag ÄLSKAR ju honom. Jag är nog mer långsint än vad han är, sitter och ältar och tänker runt runt runt. Inte särskillt hälsosamt faktiskt, jag borde släppa det när vi bestämt oss för att bli sams men vi tjejer är ju expeeerter på att älta och fundera sönder saker och ting. *suck*

trisst dag, dålig dag, skiit dag och bättre lär den inte bli !!


//XoXo

Av Jessica - 29 november 2009 13:17

Igår var vi på söta gudsonens 1-årskalas.  det var familjen som var bjuden igår och idag är det alla vänners tur. Ni skulle ha sett Dette när vi kom dit och jag skulle ge honom hans present! Jag satte mig ner och sa titta Dette jag har ett paket till dig. Han tittade på mig och log å sa med stora ögon -OOOOOOOHH och stapplade fram för att titta på det färgglada pappret. Självklart är pappret mer intressant än presenten, vi hade köpt en gosedjurs-alien som lät när man tryckte på magen. Han verkade tycka att det var roligt med kalas, gick runt och lekte med alla presenter. Han hade fått en gunghäst som gnäggade och lät och ett tåg som spelade en melodi, det tyckte han var roligt att dansa till. Han är alltid så glad den där lilla pricken, fast att han inte hade sovit något på förmiddagen så var han strålande glad ända tills alla hade gått. Vi stannade kar lite längre så jag lekte lite med Dette sen gosade vi lite. Han låg i famnen och tittade länge länge på mig och mina ögon och sen efter en stund så somnade han i min famn. Jösses så sööt han är!!

så mysigt att han trivs med mig och kan koppla av. Grattis söt-Dette!!


  


Idag skulle vi ha åkt till gamla stan och tittat runt men de är såååå mycket dimma att vi inte ens kan se huset mitt emot vårt. Det får nog bli en tur till Ikea istället och inhandla lite julsaker. Det är ju trotts allt första advent och då måste självklart ett ljus tändas ikväll till middagen. Snart är det jul, fast det känns som om det vore mars :S


kram på er och trevlig första advent!! 

Av Jessica - 27 november 2009 18:55

Min älskling har det tufft på jobbet nu och jag tänkte försöka göra honom lite gladare! Jag planerade att jag skulle ha middagen färdig när han kom hem, jag skulle göra Tacos som han älskar så mycket, med nacho chips och guacamole dipp. Till efterrätt doppade jag jordgubbar i blockchoklad. Jag gick i duschen, sminkade mig och gjorde mig i ordning, drog på mig en fin klänning med stay-up och korsett under

  

Jag dukade fint på bordet i vardagsrummet, ställde fram maten, tände massa ljus i hela lägenheten. Jag hade också gjort Mojitos till oss!!

Så kom han äntligen hem, chokad över vad han fick se när han kom hem. Lös plötsligt upp som en sol och kvällen var lyckad!!

Satt och åt god mat, pussades och myste. Han kunde inte låta bli att le hela tiden och säga vad fin jag var och hur mysigt det var. Efter lite mys på tur-man-hand blev det filmdags i soffan igen. det är så skönt att få mysa och koppla av på en vardag så vi båda har tänkt på gårdagen hela dagen idag!!! Det är viktigt att hinna med romantik, det lilla gör så mycket. Nu ser vi fram emot en lugn och skön helg det kanske blir en tur in till Gamla Stan i helgen om det är fint väder för lite promenad och romantik igen!!

Hurra för kärleken !!!!

pussar från Blomsterfroken In Love!!  

Av Jessica - 23 november 2009 16:24

Jag orkaar inte, människor kan fungera jätte bra ihop tills det kommer till egendomar, pengar, politik eller affärer..

Jag är trött på att gå som katten kring het gröt, att sticka huvudet i sanden och hålla på bara för att man"måste".


Om man tidigare år inte har brytt sig om något så varför helt plötsligt börja göra det nu. Det gör mig så irriterad. typiskt vissa familjer, att bara umgås för att man råkar ha något gemansamt och inte för att man har lust.


Vi har varit ett gäng som umgåtts jätte mycket under min uppväxt, som en familj. det har varit toppen, jätte toppen men de senaste ca 7 åren har vissa av dom slutat dyka upp. Slutat att engagera sig i båten, slutat att följa med ut på somrarna som vi brukade göra och fine alla har sitt liv och kanske inte har tid. MEN...

När det väl kommer till försäljning av båten så har de plötsligt något att säga till om. Jag tycker inte det är rättvist att ena stunden skita fullständigt i allt förutom när de duger för dom och sen komma och tro att dom har nått att säga till om. Vi splittrar familjen fick jag höra när vi inte hade talat om att vi lagt ut en intresseanmälan på båten. Vadå splittra familjen, den är redan splittrad eftersom vi knappt umgås längre förrutom när vi "måste". Vi har försökt få dom att följa med ut med båten men de passade tydligen inte

JAG ORKAR INTE leka längre

Jag, min pappa och min gudfar har lagt 1000 tals fler timmar och engagemang i fartyget än någon annan. Men de är som vanligt.. När det passar.. typiskt svenskt.. Fuck it nu ska vi bara få försäljningen överstökad så är de gjort så slipper vi alla problem!!!!!!!


tack och hej!

Av Jessica - 18 november 2009 13:34

Skulle ha gått på begravning idag.. Men när jag stod i badrummet å sminkade mig råkade jag halka till lite smått och sträckte till baksidan av låret på vänsterbenet där dom har tagit böjsenan ifrån för korsbandoperationen. Det gjorde ganska ont, sved till ordentligt ungefär som ett akut sendrag. Jag stapplade mig ut till soffan i vardagsrummet och kände mig illamående. Jag hann tänka för mig själv, herre gud nu svimmar jag !!


Ensam hemma och så börjar hela vardagsrummet snurra. Ljudet från tv:n försvann och ersattes av ett brusande i öronen sen försvann jag. Efter en stund (ingen aning om hur länge jag var avsvimmad) inser jag att ja drömmer starka mardrömmar, ögonen rör sig ivrigt bakom ögonlocken och jag tänker att jag måste vakna, jag har svimmat, måååste vakna. Efter ytterligare en stund orkar jag öppna ögonen och låångsamt börjar ljudet från tv:n komma tillbaka och bruset avtar. Jag är alldeless svettig om pannan, händerna, fötterna, knä och armvecken. Jag mår jätte illaoch känner mig snurrig och virrig.


Ett par minuter sitter jag orörlig i soffan och kommer på att jag måste ringa pappa. Mobilen är i sovrummet. Öm i benet och yr stapplar jag mig dit och ringer. max 30 min senare e pappa här och kollar till mig, känner mig fortfarande lite dimmig å illamående men lär nog inte svimma igen iaf.

Så, så blev det med den begravningen, nu ligger ja nerbäddad i soffan framför tv:n och lyckats få i mig lite mat. Väntar och LÄÄNGTAR tills min älskling kommer hem å tar hand om mig igen, de e alltid mysigt.



Av Jessica - 11 november 2009 19:29

Ja nu gäller det... Skrattande

imon ska jag ta med mig mina vänninnor på en fika i stinsen..

å dåå ni, då ska jag kolla ut ringarna och fixa betalningen :)

MEN... nu gäller det VAD SKA GRAVERAS??

SKULLE VERKLIGEN UPPSKATTA HJÄLP!! tack


Jessica 1/1 2010  ( förlova sig efter tolvslaget)

Micke 1/1 2010

 

Eller:

 

Jessica 31/12 2009 ( förlova sig precis innan tolvslaget)

Micke 31/12  2009


Av Jessica - 11 november 2009 01:17

Tjaa ni, förlovningen fortsätter att planeras.. Vi har varit och kollat runt på lite ringar. INget allt för märkvärdigt men ändå snyggt. Micke gillar Sagan-om-ringen-stilen. den där rund lite breda mjuka formen.. jag tycker det är snyggt för han har rätt långa och smala fingrar men jag måste välja en smalare variant för annars ser mina fingrar ut som små korvar hehe... jag vill gärna ha samma stil fast smalare.. ska kolla om de går att få en liten sten på min. Graveringen e vi överens om, Namn+Datum i varandras. Har varit på guldfynd å hallbergsguld bland annat.. de hade i princip samma priser, fast OJ VILKA PRISER!! Höll på att flyga i taket. Tur att man bara gör de här en gång haha Flört Hans ringen skulle kosta lite över 5000 och min skulle gå på nästan 3000.. ja vad ska man säga.

Just nu har tack å lov guldfynd ½ priset på min ring och så kan man få räntefri avbetalning. Det blir nog så.

Jag ska faktiskt fixa allt och överaska lite, ja ja jag vet han borde egentligen vara den romantiska men ja är bättre på det hihi, och då blir de som jag vill ha det AHAHHA Flört

Man gör det bara 1 gång så då är det lika bra att göra det ordentligt och inte snåla. Vi är värda de..


VAD TYCKER NI

vilket datum ser bäst ut att gravera in??


Förlova sig precis innan tolvslaget:   Jessica 31/12 2009    Micke 31/12 2009

eller:

Förlova sig precis efter tolvslagen:    Jessica  1/1 2010     Micke  1/1 2010

 

Det här är verkligen såå svårt.. de lutar mest år efter tolvslaget just nu..!! 

  


Presentation


MITT LIV BLAND BLOMMOR OCH BIN I STORSTAN

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Din Röst !

Vilket pojknamn är din favorit?
 Leo
 Sixten
 Mikael
 Elias
 Oliver
 Linus
 Emil
 Liam
 Arn
 Hugo

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards