Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica - 21 februari 2010 20:08

jag håller nog på att spara till vuxenpoäng inför pensionen hhehe..


Vi var faktiskt på husvisning idag..underbart radhus bara en liten bit från där vi redan bor.. Vi bor i hyreslägenhet på 54 m2 å de känns lite litet om vi ska bli flera i familjen senare..


De här radhuset är urfräscht, ny renoverat och lagom stort, lagom långt bort till ett rimligt pris.  de e en 3:a på 60 m2 med 25 m2 tomt med terass.. stora sovrummet är på övervåningen (inredd vind) och ett riktigt snyggt fräscht kök på nedre våningen.. jag älskade placet redan på bilderna men såg ännu större ut i verkligheten.. de var hur mysigt som helst.


Så... vi ska faktiskt prata med banken imon och lägg ett bud om allt funkar med lånalöftet :D

jätte spännande, jätte mysigt att få göra ett gemensamt köp och beslut med mannen i mitt liv :D


ÅÅÅ jag vill vill vill verkligen ha de där huset.. hur fint som helst

I love..håller på att bli skogstokig här hemma :D

önska oss lycka till inflyttning sker sånnafall i Maj


pok jay jay




Av Jessica - 15 februari 2010 16:16

Mitt liv i ett nötskal...

Jobb, jobb, jobb och jobb... alla hjärtans dag.. den jäkeln som kom på den dagen ska hängas för att han ger mig så mycket jobb hehe..

jo visst personligen tyker ja om alla hjärtans..när man har någon att fira den med såklart! Jag fick faktiskt ett silver halsband i present på morgonen innan jag for till jobbet.  han börjar bli väldresserad min älskling hehe ;) *retas*


Pappa är fortfarande inte bra men betydligt bättre, han har dock fått göra ett ytterligare ingrepp tyvärr för att de tidigare såret hade börjat läcka.. stackars kommer aldrig få komma ut från sjukhuset känns de som.

ja ja så länge han lever och andas så är jag nöjd. Han hallucinerar ganska mycket för alla mediciner men annars går han faktiskt att prata med på besöken.


helgen var mycig trotts allt jobb, var hos sofie å pierre på lördagen och vinade lite.. skit mysigt.. söndagen blev god mat på kvällen och mys med älskligen..

fasiken vad vi har det bra asså... inte för att skryta men vi har det verkligen toppen bra mellan oss nu!  Vi pratade om att han hade sett en ritkigt fräsh lägenhet till salu bara något kvarter bort från där vi bor nu å han sa att han skulle vilja att vi köpte den tillsammans och flyttade ihop på riktigt! sötnosen...!

gissa om ja blev förvånad.. ja e både för och emot, ja vet ju att jag vilöl vara med honom föralltids alltid  men samtidigt är ja så skeptisk mot att köpa en lägenhet och ha ett lån på miljoner resten av sitt liv typ :(

de vore iof skönt att ha ett eget hem.. ett alldeless eget hem du kan göra vad dui vill med..nu e ja ju faktiskt inneboende bara!!


well well.. på jobbet idag med.. är så trött efter helgens bravader..älskligen vet precis vad jag menar eller hur darling??!! ska köpa nya vinterdäck ikväll nu eftersom mina hade blivit sönderskurna förra helgen..jävlans idioter!!!

ska hämta dom i tyresö men ja har väl inget val, vintern tycks ju inte ta slut på ett bra tag å ja har inte lust att hamna på sjukhuset brevid pappa på grund av några somamrdäck höhö..

talk to you soon!

bye bye /jayjay!


Av Jessica - 4 februari 2010 22:51

Tisdagen 2/2 opererade min älskade pappa ryggen för diskbrock.. han har länge sett fram emot den här operationen eftersom han inte längre vill gå runt och ha ont hela tiden. kota nr 4 skulle fixas och ljusteras på honom (vilket är ganska långt ner i ryggraden). Jag var och hälsade på honom på eftermiddagen när han ahde vaknat och han var på strålande humör. Pigg och glad och mest av allt tacksam! vi pratade en stund och han hade inget ont eller besvär och han fick middag serverad. vid halv 6 skulle jag gå för att träffa angelica på en fika i stinsen...


Precis när vi är i hissen påväg upp hem (vi bor i samma hus) så ringer dom från sjukhuset och säger att min pappa har väldiga problem med andningen och att det är massa läkare inne på hans rum som försöker hjälpa honom men att dom inte vet vad det är! Jag fick sån jäkla panik.. jag har aldrig kännt mig så orolig och skräckslagen förrut.. M öppnade dörren  och trodde först att jag hade ramlat men ja lyckades stamma fram ordet "Pappa" mellan tårarna och alla snyftningar och han sprang in för att byta om så for vi med illfart in till intensivavdelningen på sjukhuset!


Där inne på en brits satt min stackars stackars pappa och kippade efter andan och kämpade mot smärtan.. det var så hemskt att se honom lida och jag var så rädd.. jag såg i hans ögon att han oxå var jätte rädd.

Han tittade på mig å skakade på huudet..han sa -"Jag är inte pjoskig men vettefan om jag grejar det här" ja tänkte nää pappa du får inte lämna mig förstår du det.. jag grät så ja mådde illa och fick huvudvärk av allt hyperventilerade.. fan fan fan...inte min söta pappa.


Efter dom hade röntgat honom upptäckte läkarna att hans matstrupe hade brustit precis ovanför magsäcken  så att luft och matrester hade kommit ut i kroppen så halv och lungor hade svullnat.. Det fick bli akut operation mitt i natten och dom lyckades sy ihop hålet. hade det inte upptäckts i tid hade han inte överlevt. Nu ligger min stackars pappa på intensiven med respirator nersövd. Jag tyckker att det är så jäkla jobbigt att se honom ligga där. jag håller honom i handen och pratar med honom för att hålla honom sällskap men ja önskar att han vaknade och mådde bra.. tycker så synd om honom!


ja försöker att inte gråta när jag är där och hälsar på honom..men sen när jag är hemma är det svårt att låta bli..

jag hoppas hopaps hoppas att ahn bli bättre snart igen och kan vakna och andas själv.. stackars älskade pappa han är ju allt jag har han är den som betyder mest!! PAPPA JAG ÄLSKAR DIIIG!!!


älskar älskar älskar dig det vet du!!  lämna inte mig!!  pussss

  

DU OCH JAG PAPPA FÖRALLTID!

Presentation


MITT LIV BLAND BLOMMOR OCH BIN I STORSTAN

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Din Röst !

Vilket pojknamn är din favorit?
 Leo
 Sixten
 Mikael
 Elias
 Oliver
 Linus
 Emil
 Liam
 Arn
 Hugo

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards