Alla inlägg under december 2009

Av Jessica - 28 december 2009 01:07

Nu är det äntligen över..dags för lugn och ro! Har jobabt så mycket övertid för att få allting gjort till jul och så blev det en hellugn julafton på jobbet..   Helkonstigt!! hade mest att göra dagarna innan så att jobba julafton kändes heelt bortkastat!! well well..

Har nu haft en ledig lugn och skön helg tillsammans med min stora kärlek. Shoppat lite, myst, umgåtts med vänner och familj.


Nu för bara någon minut sen bestämde vi oss för att boka en resa imon till Egypten den 7 februari.. Heelt perfekt för då flyger vi hem 14 feb, (alla hjärtans dag) å får då spendera en romantisk morgon utaomlands och en mysig kväll hemma i sverige!!  7 dagar spenderade på         + hotell precis vid stranden vid egyptens kust med korallrev !!! kan det bli bättre.. jo det kan det.. för ett superbra pris dessutom! 9000 kr flyg+hotell för 2 personer..inte illa tycker jag!

Nu måste jag sova för att orka jobba imon IGEEN!! till nyårsafton..gud vet vad man ska göra då..hemma kanske? får se..

sov gott allihoppa och hoppas ni har haft en trevlig jul



Av Jessica - 16 december 2009 17:05

Söndagen gick som på räls !! Det var super trevligt verkligen, det var jätte många år sedan som jag hade en sån familjär stämning vid julbordet..

Min pappa, farmor och gudfar var här, M's mamma, bror och hans flickvän. Det var knappt att vi fick plats alla vid matbordet men mysigt var det iaf. Jag hade gjort en bordsdekoration med grenar och Ilexbär (järnek) och servettringar utav videkvistar, grässtrån och hyacintblommor som jag hade trätt på silvertråd..Ursnygg dukning måste ja erkänna!!


Fullspäckat julbord med glögg, kaffe, lussekatter, pepparkakor till efterätt och en julklapp till farmor. Folk gick härifrån supernöjda..ååå jag ser redan fram emot nästa jul hehehe! ja tycker det är så roligt att pyssla och stöka!


Julen är dock inte slut.. jag jobbar 8 dagar i sträck nu å är sen ledig bara 2 dagar innan jag jobbar igen fram till nyår och efter de med!!

Nu smäller det igång på jobbet..jag komemr inte ha tid att vara någon annanstans eller göra något annat än att jobba.. vet inte hur allt ska hinnas med. Det känns trisst att inte få följe med M till hans släkt å fira med dom. Jag får fira min eftermiddag ensam på julafton så kommer M och pappa HEM hit på kvällen :(

  


åå just det, jag fick köpa en ny telefon igår oxå.. typiskt!!

jag skulle köra ut ett bud efter jobbet sen när jag kom hem var mobilen borta. Jag visste precis var jag hade tappat den. Eriksbergsvägen 44 heheh..jag provade ringa till den och det var en kvinna som svarade. Hon hade hittat den när hon cyklade påväg hem men den avr lite överkörd sa hon..  :( Jag åkte å hämtade den iaf och gav henne tulpaner som tack för att hon hade tagit hand om den åt mig. Jag lyckades iaf få ut all viktig information ur den!!! Nu är jag stolt ägare till en Sony Eriksson Cybershot...ROSA!! jätte sööt och lagom för mig :D

  


nu ska jag fixa iordning julmaten för älsklingen är påväg hem å e hungrig :P

hörs gud vet när eftersom jag knappt har tid för mig själv eller något annat än JOBBET !! :(

KRAMAR KRAMAR I SNÖN !!! 

Av Jessica - 11 december 2009 23:21

Nu kommer julen smygandes... Julen å dess tillbehör fyller butikens alla hörn hos mig nu... Även om julkänslan inte ligger på topp än så känner man att det närmar sig. I morse om inte annat så trillande poletten ner... precis vid öppning när vi hade plockat ut allt som ska stå utanför hörde vi ett underbart luciatåg som gick runt i gallerian och sjön. Jag kunde inte låta bli att få gåshud, det är sån bra akustik i huset så ljudet studsar runt över allt. det lät precis som det gör när man sjunger i en kyrka. När ja fick höra de välbekanta luciatonerna så smög sig julen på mig, Jag gick runt resten utav dagen och sjöng på Pepparkaksgubbarna och Tipp-tapp medens jag planterade alla julgrupper.


I onsdags var jag faktiskt duktig och gjorde ett pepparkakshus... blev jätte nöjd !! Gjorde å gjorde vet ja inte, ja satte ihop bitarna och dekorerade det hehe men fint blev det. Passade även på att göra apelsiner med nejlikor i och hängde i köksfönstret  med röda band för de luktar ju så gott!! Lite julpynt har vi i allafall här hemma, men så där lite lagom med pynt.


      

Igår tyckte jag att jag skulle fortsätta med julbestyren och köpte faktiskt på mig en gran efter jobbet. En jätte söt gran i lagom storlek, inte en standard utan lite kortare kanske ca 1,60 hög å super fin! köpte lite pynt till granen på Ica maxi och for sedan hem till min andra halva. -Har du köpt gran??!! var det första han sa.. -Ja självklart svarade ja och sken som en sol! Har jag tagit hem den har han inget val eller hur hehe. Väl hemma struntade jag i granen och börjdae med lussebullarna istället, för ja tänkte hinna pynta granen medens degen jäser   Jag var väl klar med bullar och gran vid kanske halv ett på natten, jäkligt trött med jäkligt nöjd! Vi bjuder släkt på middag på söndag och då ville jag ha pyntet å det klart. Jag kommer inte hinna med att jula mer här hemma eftersom ja får mer och mer att göra på jobbet ju närmare jul vi kommer. Så julafton här hemma får bli på söndag istället..äsch vadå det är ju ändå bara ett datum. Vi får ta minijul den 24 istället, då kommer pappa över på kvällen efter jag har kommit hem från jobbet och julfikar med mig å M ;)


Idag fick jag sluta lite tidgare för attjag skulle hinna köpa farmors julklapp, passade på att köpa en till pappa oxå, han får en morgonrock faktiskt. Jag å M gick i Kista galleria och käkade middag och köpte lite kläder. Han köpte ett par riktigt snygga svarta skor å jag lite saker från HM såklart. Nu är jag sååå trött att ja knappt orkar sitta..ska jobba imon oxå självklart sen ska vi bort på middag så ja vet inte hur ja kommer orka med måndagen sen. Nu ska ja första gången på länge gå och lägga mig "tidigt" på en fredag :S


Sov gott dröm sött änglar!

PoK

  






Av Jessica - 9 december 2009 23:07

Okej vissterligen började dagen med en sovmorgon, men sen var det bara att sätta sig i bilen och skjutsa älsklingen till ögonläkaren. Han hade en tid halv 2 då han skulle operera bort en liten plupp i ögat med laser. det skulle väl bara ta typ 30-60 min.. Under tiden skulle jag åka tll mamma för att hämta några kassar med pussel. Ja ni läste rätt...KASSAR..sopkassar för att vara exakt! Skulle åka hem med dom till pappa för att bära upp på vinden men först skulle jag åka förbi min lilla Anna och ge henne en namnsdags pressent. Under tiden jag var hos henne ringer både M och pappa för att stressa mig å tjata.

JAA jaa jag är påväg... Hem en snabbis till pappa, han kolla bilen å konstatera att fläktremmen behöver bytas. Hämtade upp micke mför han hde väntat ett tag på mig nu. Ringde till mormor för att tala om att jag nog inte skulle hinna besöka henne idag..lite tråkigt de var länge sen ja träffade henne nu. men jag skickade iaf blommor till henne i måndags för att säga att ja inte har glömt bort henne hihih :D


Dagen fortsatte med stress i matbutiken för nu skulle det storhandlas.. Jösses 2000 kr i mat å sånt..ni kan ju tänka er kassarna å å konkandes på dom. Kinamat till middag så den skulle oxå hämtas upp. Mickes poalre skulle komma över å se Barca matchen så maten skulle packas upp innan det.


Pepparkakshus har jag pratat om att jag vill göra, så ikväll tog ja på mig de uppdraget å det blev jätte fint!! suuuper nöjd faktiskt. jag fick mycket beröm av M å hans kompis. M sa att ja kommer bli en jätte rar mamma hahahha...

När jag ändå höll på att julstöka så gjorde jag nejliksapelsiner med rött band som jag dekorerade och hängde upp i köksfönstret. Nu får det räcka emd jul här hemma, det är lagom nu. Men tror ni inte att ja lyckades bränna mig när ja höll på med huset..inte på sockret utan på plattan..klantarsle!!

Nu sitter jag här å försöker skriva med ett dunkande å omplåstrande finger..vill koncentrera mig på något annat å då är det ju bra att skriva!


Det är helt otroligt att man har mer att göra när man e ledig än vad man har när man jobbar.. det var nog länge sen jag kände mig så stressad å hade en önskan att jag kunde vara på flera ställen ¨på samma gång :S Nu ska ja  koppla av lite innan jag kryper ner i sängen å väntar på morgondagen..

Sov gott allihopa

Av Jessica - 8 december 2009 20:46

Jäklars strunt också.. Fick en lagom glad överaskning när jag kom till jobbet idag :( skulle låsa upp dörren men kände att något var fel.. puttade på den lätt med handen och den gick upp. Trodde först att de som levererar våra blommor på natten hade glömt att låsa men sen hittade jag delar av låset på golvet och såg att hela dörrkarmen var böjd och intryckt...för ANDRA gången sen vi öppnade i augusti   Jag Var lite orolig för att de kanske var någon kvar i butiken när jag kom så jag sakta tog mig fram i butiken å ropade hallå!


Ringde till chefen och berättade vad som hade hänt, han sa att han skulle komma på en gång. Hela dagen gick ut på att prata med låssmeder, fastighetsskötare, vaktmästare mm...

Dagen fortsatte men blev inte särskillt mycket bättre.. En skiit dag, då allt händer i en följd, trasiga vaser, spilla, lite kunder.. en riiikigt dålig dag rent ut sagt.. FYY FASIKEN... å vad fick dom ut av det.. jag hade lagt upp en tom kassalåda synligt på bänken å gömt pengarna, dom fick med sig lite växel i tior och femmor värt kanske 150 kronor..sinnessjukt O-värt det! IDIOOOOTER!!


hela dagen var skit skit skit.. tack å lov att ja har min älskling som ringer vid slutet av dagen bara för att säga att han saknar mig.. då blir man på bättre humör å har bråttom hem..Nu sitter man å kollar på desperate housewifes tillsammans med M å äter popcorn.


Nu har jag klagat av mig.. hörs imon!

XOXO // jay jay

Av Jessica - 7 december 2009 22:13

På vägen hem hörde jag en "gammal" men mycket bra låt på radion så jag var tvungen att sätta mig framför datan när jag kom hem med hörlurar och youtube!! lyssande runt bland massa låtar och hittade alla mööjliga minnen bra som dåliga. Många låtar som man har haft med på fester som jag minns lika bra som om de vore igår, det är nästan läskigt att man kopplar ihop 2 saker och som gör att minnet blir klarare :S

Endel utav danslåtarna är ju självklart

  • Miss fatty med million styles.. kroppen kan fortfarande inte hålla sig still när tonernaspelas heheh..Micke sitter här å tittar konstigt på mig när de rycker i hela min kropp
  • Yves LaRock- Rise up.. DEET är en partylåt så det heter duga.. herre gud vad mycket drinkar jag har druckit till den här å såmånga jag har dansat av mig till den oxå..kan inte sluta le när jag hör den!
  • Massari - Be Easy är också en bra, tyckte den var bättre förr men vi alla ska väl växa upp. tyckte han var jävligt snygg oxå, lite sliskig kanske
  • Miss independet med Ne-Yo såklart... känner mig hemma med de orden eftersom de passar ganska bra på mig ;)
  • Rhianna - disturbia är så klockren, inte videon dock den e läskig men låten måste man dansa till !!

lyssnade på några låtar också som jag lyssnade väääldigt ofta på när jag hade det som jobbigast... det läskiga är att när jag lyssnar på dom nu kommer alla känslor upp till ytan och jag kan inte låta bli att gråta och bli arg..hur konstigt är inte det. Jag lyssnade sönder de låtarna då, hade på högsta volym, skrek och grät men det var skönt att få utlopp och sätta ord på känslorna.


När jag var ledsen lyssnade jag på My Inmortal.. Här är länken med text och låt så förstår ni vad jag menar. den är riktigt bra och på pricken som jag kände. högsta volym och full med tårar här hemma. grät som allre mest under den sista versen..den är bäst

http://www.lyrics.com/my-immortal-lyrics-evanescence.html


Den här lyssnades på när jag gråtit mycket men var lite arg-ledsen.. alla känslor.. stämmer mer än bra som jag kände.. kan vara skönt nu efteråt att tänka tillbaka och inse vad man gått igenom!! 4:e stycket är viktigt i den här

http://www.lyrics.com/call-me-when-youre-sober-lyrics-evanescence.html


Den tredje låten är när jag inte hade min älskade pappa, bara ville ha honom tillbaka, inget funkade utan honom..all saknad, all tomhet, ilska och förtvivlan, allt de finns med... det är som om jag själv hade skrivit låtarna.. jösses.. lyssna och förstå säger jag bara..

http://www.lyrics.com/bring-me-to-life-album-version-lyrics-evanescence.html


Den sista och slutgilltiga låten är när jag fick nog, när allt blev för mycket, när jag bestämde mig för att ta mig ur, klara mig själv, bita ihop. All ilska och envishet!! " I won't be broken again"

http://www.lyrics.com/going-under-lyrics-evanescence.html


Så där har ni min terapi... det som fick mig att "tala ut" och uttrycka mig.. Fast än det inte är exakt min musik smak så är låtarna något speciellt för mig. Något som har en stor innebörd i mitt krångliga liv som yngre. Våga vara stark, stå på dig själv och var rädd om dig själv. Om ingen annan tycks bry sig så bör du göra det. det är bara du som kan ta dig själv upp. Nu efteråt har jag blivit mycket starkare som person och jag är stolt över vad jag har blivit och vem jag är, synd bara att man måste behöva dra på sig massa ärr pågrund av andra. That's life i guess...


// XoXo Future Miss Jay-jay ;)



Av Jessica - 7 december 2009 17:01

Så var det måndag idag igen.. gud vad tiden går snabbt. Men tänka sig fast än att jag gick upp eeextra tidigt för att åka till hallarna (för att köpa in lite saker som jag behövde till butiken) så är jag på jääätte bra humör!! PÅ EN MÅNDAG  Är på jobbet nu, måndagar är alltid så lugna och jag har nästan varit över effektiv så att allt har blivit gjort kanske lite för fort.

Bestämde mig för att skicka blommor till mammsen idag för hon skulle städa upp förrådet å då behöver man gaskas upp lite. Söta älskade mor mor fick också en blomma för att jag saknar henne och inte har kunnat träffa henne ¨på länge nu. Hon är verkligen världens sötast, liten å glad ALLTID!


Jag fick dessutom en suuuperchok idag.. jag fick tillbaka skatt fast än jag inte ens visste om att jag skulle få det. toppen roligt  och verkliiigen välbehövligt!!

Jag skulle ringa tillö pappa för att berätta det och slog vant mitt gamla hemnummer, men upptäckte när luren lyftes att det inte alls var min pappa... Fatta choken att någon heelt annan svarar, någon man minst anar ska svara.. Tydligen hade jag råkat slå mammas hemnummer utan att reagera hahahah så snoopen jag blev..visste inte vad jag skulle säga jag var ju bergsäker på att jag skulle prata med pappa hehe... men men


Ska träffa sötAnna efter jobbet.. ska käka middag å fika tillsammans, alltid lika trevligt. Hon e för go jag tycker verkligen om att umgås med henne!! Äkta vän där!


nu har jag sagt mitt för idag..tror jag.. kanske blir några rader när jag komemr hem, vem vet ;)

// PoK


Av Jessica - 5 december 2009 21:31

Jag fick jobba idag fast än jag inte ska jobba lördagar egentligen. kändes helt okej faktiskt mycket roligare än att jobba vardag konstigt nog. fick mycket gjort å de var ju toppen, sedan blev de köttfärssås och spagetti till middag och nu har älsklingen träffat en kompis, de kanske skulle gå på bio så jag har en skön hemma kväll farmför tvn ;) spelade faktiskt lite ps hehe kund inte låta bli de e så skoj.


Nu måste ja duscha, väntar på att sötnosen ska komma hem å hålla mig sällskap å då måste man ju vara ren å lukta gott :P

Imon blir nog den där trippen till gamla stan av,titta runt lite kanske kolla julmarknaden om dom har börjat med den än.

Nästa helg blir det dock fullt upp med att fira 3:e advent med våra familjer, första gången de får träffas så det ska bli spännande.


tack å hej arbetsveckan!

Presentation


MITT LIV BLAND BLOMMOR OCH BIN I STORSTAN

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Din Röst !

Vilket pojknamn är din favorit?
 Leo
 Sixten
 Mikael
 Elias
 Oliver
 Linus
 Emil
 Liam
 Arn
 Hugo

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards