Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Namn

Av Jessica - 10 januari 2010 01:24

Älsklingen är hemma nu..har fastnat framför datorn och här har jag suttit hela tiden han har varit borta. Råkade snubbla över namn och namnsidor nyss var av vi började diskutera fina/fula namn..

Lite oundvikligt att diskutionen om vad vårt framtida barn ska heta..

Har upptäckt att många äldre namn kommer tillbaka.. de ovanliga och udda namnen blir inte lika populärt.

Svea, Sven, Knut, Ella osv tar starkt ledningen. M's gudson heter tillexempel Dettmar efter mamman's farfar det är verkligen udda..aldrig hört det tidigare men alla säger Dette så för mig kommer han alltid förbli Dette!


Här hos oss har det fakiskt av ren olyckshändelse blivit så att vi har snöat in oss på Sixten.. JAAA jag vet skojjigt namn, alla tycker de låter som nån jäkla seiefigur men ju mer vi har sagt namnet och pratat om det så är det faktiskt rätt fint !

Jag gillar Linn om det blir en tjej.. M tycker väl att de är okej.. Han gillar Frida..jag tycker väl det är...okej..  

Isabella är ett namn vi båda gillar... jag gillar Vendela (betonas på första e:t å inte vendeeela) M tycker det är okej.. Ebba däremot tycker vi båda oxå om..

Killnamnen är mycket mycket svårare.. Emil och Linus finns med på listan sen har de flesta andra inte fallit oss i smaken. Elias gillar jag jätte mycket men M's chef's son heter de så de skulle kännas lite konstigt att döpa honom till det. Sixten är iallafall starkast och helt klart förbjudet att tas bort från listan trotts att min bästa vän hotar med att vägra komma på dopet om vi döper vår son till det   


Det är roligt med namn.. M tycker mitt namn är väldigt fint så vi diskuterar om hon ska få heta det i mellannamn eller eventuellt hans namn i mellannamn om de blir en pöjk.

Ja kanske är det lite konstigt att prata namn när man inte ens är gravid men det är kul å höra vad partnern tycker för då vet man ju iaf att det finns planer och gemensamma tankar om ett litet knyte ihop.  


Helst skulle jag vilja få en tjej å M vill självklart få en pojke men de som oroar mig mest över att få en son är att när pojken blir tillräckligt stor så ska de busas med pappa å göra killsaker, då vill de inte pussas med mamma längre å mamma är bara pinsam... vad hemskt!!!!  blir mamma ensam   


Vi har kommit överens om och M har lovaat mig att den dagen vi blir föräldrar så vill jag ha en egen vagn å egna babysaker!! jag vet hur det kommer att bli och hur hans vänner (som nätan alla har barn) kommer att ge oss massa saker hit å dit.. självklart är det bra med saker som går att återanvända med jag vill ju samtidigt att det ska kännas som vårt till 100% å inte nå välgörenhet. Anyway det är nog en bit kvar tills ja behöver fundera på det här på allvar.. men om sanningen ska fram är jag ganska sugen på en liten bebis..vet inte riktigt varför jag känner så.. ja jag är ung ja ja.. men nått måste det ju vara annars skulle ja ju inte fundera på det.. kanske är det för att jag känner mig så bekväm med livet och dom jag har runt omkring??!! kanske för att jag känner att jag verkligen vill spendera resten av mitt liv med mannen här brevid mig och stolt bära vårat barn..   Finns inget jag skulle vilja ändra på och det finns inget jag mer kan begära.. (bortsätt från ett X antal miljoner men då får jag nog vänta 3 st livstid till  )



    With Love J & M   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 2 april 2010 20:01

ja herre gud vad tiden går snabbt... april redan jag har varit jätte dålig på att uppdatera.. haft så mycket att göra.   det är väl bara att sätta igång. Pappa är på bättringsvägen, ligger dock kvar på sjukhuset, har gått 2 månader ganska exa...

Av Jessica - 14 mars 2010 21:33

Nu får det vara nog på gnäll..dags för att sparka sig själv i baken. Nu när vi ändå letar lägenhet så kan jag väll lika gärna ta resten på en å samma gång! I veckan nu sa jag upp mig från det jobbet jag har eftersom jag har blivit erbjuden ett anna...

Av Jessica - 4 mars 2010 21:55

oj hoppsan jag e lite dålig på att uppdatera... :S   jag ni radhuset blev det inte.. det gick upp mer än vi ville eller kände att det var värt! Har däremot kommit fram till att det blir en lägenhet på kruthornsvägen här i S-tuna i stället..   ...

Av Jessica - 21 februari 2010 20:08

jag håller nog på att spara till vuxenpoäng inför pensionen hhehe..   Vi var faktiskt på husvisning idag..underbart radhus bara en liten bit från där vi redan bor.. Vi bor i hyreslägenhet på 54 m2 å de känns lite litet om vi ska bli flera i famil...

Av Jessica - 15 februari 2010 16:16

Mitt liv i ett nötskal... Jobb, jobb, jobb och jobb... alla hjärtans dag.. den jäkeln som kom på den dagen ska hängas för att han ger mig så mycket jobb hehe.. jo visst personligen tyker ja om alla hjärtans..när man har någon att fira den med såk...

Presentation


MITT LIV BLAND BLOMMOR OCH BIN I STORSTAN

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Din Röst !

Vilket pojknamn är din favorit?
 Leo
 Sixten
 Mikael
 Elias
 Oliver
 Linus
 Emil
 Liam
 Arn
 Hugo

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards